Aixecada la suspensió dels terminis legals dels drets dels consumidors per la COVID-19
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
09 JUNY 2020

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), informa que des del 4 de juny s'ha aixecat la suspensió dels terminis legals per reclamar, desistir, retornar productes i, en general, exercir qualsevol dret relacionat amb la defensa dels consumidors i usuaris.

La primera conseqüència d'aquest canvi és que a partir del 4 de juny ja es pot exercir el dret de reclamació. Els consumidors tenen 14 dies, fins al 18 de juny, per demanar la resolució d'un contracte de compra de qualsevol producte o servei que a causa de la COVID-19 no s'hagi pogut lliurar, en cas d'una compra, o prestar en el cas d'un servei. Un cop feta aquesta sol·licitud de resolució l'empresari tindrà 60 dies per presentar una oferta amb una solució alternativa al que havíem encarregat. En cas que no interessés o no es fes aquesta proposta, es podrà donar per resolt el contracte, i l'empresari tindria altres 14 dies per retornar els diners.

La segona conseqüència és que des del mateix 4 de juny, també durant 14 dies, es pot desistir de les compres fetes per internet durant el període del confinament. En aquest cas, però, es manté la suspensió del termini per retornar els productes fins al 21 de juny, data prevista perquè s'alci l'estat d'alarma.

Finalment, en la mateixa data s'ha aixecat també la suspensió per exercir el dret de reclamació amb relació a la garantia dels productes, per tant, ja pot tornar a fer respectar el dret a la garantia dels productes o serveis.

Cal recordar que des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor. Hi podeu contactar a través de l'adreça omic@premiademar.cat

^