Noves mesures en defensa dels consumidors 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electr˛nicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
28 JULIOL 2020

El 9 de juliol va entrar en vigor un nou Decret Llei 26/2020, de 7 de juliol de mesures de reactivaciˇ econ˛mica per fer front a l'impacte de la COVID-19 en els Ómbits de transports i habitatge

Entre les diverses mesures que inclou el document, cal destacar:

  • Ampliaciˇ de la vigŔncia del Bo Social: es prorroga automÓticament fins al 30.9.2020, el bo social d'electricitat d'aquells beneficiaris als quals abans d'aquesta data els venci el termini de 2 anys de prestaciˇ. 
    Es recomana fer els trÓmits de renovaciˇ amb una antelaciˇ mÝnima de 15 dies. Per a qualsevol dubte es poden adrešar les consultes a clients_vulnerables@endesa.es
  • Garantia de subministrament d'electricitat, gas i aigua: es prorroga fins al 30.9.2020, el perÝode en quŔ, excepcionalment, les companyies no podran suspendre el subministrament d'electricitat, gas i aigua.
  • Morat˛ria hipotecÓria a les entitats bancÓries: s'amplia fins al 29 de setembre. Es tracta de la morat˛ria hipotecaria d'habitatge habitual i local de negoci adrešada a titulars en situaciˇ de vulnerabilitat econ˛mica.
  • Contractes de lloguer: en els contractes de lloguer d'habitatge habitual que finalitzin abans del 30 de setembre es permet una pr˛rroga de fins a sis mesos (si l'arrendatari ho demana expressament) amb les mateixes condicions contractuals.
  • Morat˛ria del pagament de les quotes mensuals d'un crŔdit personal: s'amplia el  termini per solĚlicitar-ho fins al 20 de setembre.
  • Certificats d'inspecciˇ tŔcnica dels vehicles (ITV): en els casos en quŔ la pr˛xima inspecciˇ estigui compresa entre el 21 de juny i el 31 d'agost de 2020 i no s'hagi realitzat, es prorrogarÓ tres mesos a comptar des de la data de venciment del certificat. Una vegada realitzades les inspeccions, per al c˛mput del perÝode validesa, es prendrÓ com a referŔncia la data inicial que aparegui a la targeta ITV i no computarÓ, en cap cas, el perÝode de pr˛rroga. 

Des de l'Oficina Municipal d'Informaciˇ al Consumidor (OMIC) es poden tramitar, de forma gratu´ta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei tambÚ es poden promoure altres tipus d'accions en relaciˇ amb la defensa dels drets del consumidor. Cal demanar cita prŔvia a travÚs del web municipal o bÚ  trucant al 93 741 74 00.

^