Noves mesures en defensa dels consumidors 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
28 JULIOL 2020

El 9 de juliol va entrar en vigor un nou Decret Llei 26/2020, de 7 de juliol de mesures de reactivació econòmica per fer front a l'impacte de la COVID-19 en els àmbits de transports i habitatge

Entre les diverses mesures que inclou el document, cal destacar:

  • Ampliació de la vigència del Bo Social: es prorroga automàticament fins al 30.9.2020, el bo social d'electricitat d'aquells beneficiaris als quals abans d'aquesta data els venci el termini de 2 anys de prestació. 
    Es recomana fer els tràmits de renovació amb una antelació mínima de 15 dies. Per a qualsevol dubte es poden adreçar les consultes a clients_vulnerables@endesa.es
  • Garantia de subministrament d'electricitat, gas i aigua: es prorroga fins al 30.9.2020, el període en què, excepcionalment, les companyies no podran suspendre el subministrament d'electricitat, gas i aigua.
  • Moratòria hipotecària a les entitats bancàries: s'amplia fins al 29 de setembre. Es tracta de la moratòria hipotecaria d'habitatge habitual i local de negoci adreçada a titulars en situació de vulnerabilitat econòmica.
  • Contractes de lloguer: en els contractes de lloguer d'habitatge habitual que finalitzin abans del 30 de setembre es permet una pròrroga de fins a sis mesos (si l'arrendatari ho demana expressament) amb les mateixes condicions contractuals.
  • Moratòria del pagament de les quotes mensuals d'un crèdit personal: s'amplia el  termini per sol·licitar-ho fins al 20 de setembre.
  • Certificats d'inspecció tècnica dels vehicles (ITV): en els casos en què la pròxima inspecció estigui compresa entre el 21 de juny i el 31 d'agost de 2020 i no s'hagi realitzat, es prorrogarà tres mesos a comptar des de la data de venciment del certificat. Una vegada realitzades les inspeccions, per al còmput del període validesa, es prendrà com a referència la data inicial que aparegui a la targeta ITV i no computarà, en cap cas, el període de pròrroga. 

Des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor. Cal demanar cita prèvia a través del web municipal o bé  trucant al 93 741 74 00.

^