La Direcció General d'Urbanisme de la Generalitat de Catalunya ha acceptat la proposta presentada per l'Ajuntament de Premià de Mar per a la modificació puntual del Pla general d'ordenació, que permet la desafectació definitiva de l'equipament de l'antiga fàbrica del Gas que llinda amb la carretera de Premià de Dalt. Així, l'Ajuntament aconsegueix que les actuals naus quedin intactes i el seu interior es pugui aprofitar per a diversos equipaments municipals.
Una de les claus per aconseguir la desafectació de les naus del Gas ha estat la futura urbanització del torrent Malet, que es convertirà en la principal entrada de vehicles des de l'antiga NII cap a Premià de Mar i Premià de Dalt. Recentment, els ajuntaments d'ambdues viles han signat l'acord que permet executar la primera fase d'aquests treballs. Així, l'antiga carretera de Premià de Dalt perdrà una bona part del seu pes específic, pel que fa al trànsit rodat.
L'Ajuntament de Premià de Mar es mostra convençut que la ressolució de desafectació serà l'últim capítol d'una llarga i controvertida polèmica entorn d'un dels edificis més emblemàtics de la vila.