Canvis en la factura de l'electricitat (II)
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
09 JUNY 2021

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) informa que el dia 1 de juny va entrar en vigor la nova estructura tarifària de l'electricitat. Es tracta d'un canvi regulat per llei, al qual s'han d'adaptar totes les comercialitzadores.

Seguint amb la nota anterior sobre la nova estructura tarifària de l'electricitat, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) informa que a cada contracte se li atorga, tant al període de la potència vall com al període de la potència punta-pla, la potència que ja tenia contractada fins ara. És a dir, un contracte que tenia 4,3 kW de potència, amb la nova tarifa té 4,3 kW de potència als dos períodes. Les persones que vulguin modificar la potència d'un o dels dos períodes tindran un any per fer dos canvis sense pagar els costos regulats del tràmit de canviar la potència, i únicament hauran de pagar en cas que vulguin apujar la potència.

La potència contractada és la que permet utilitzar-ne més o menys (per exemple, endollant més o menys aparells a la vegada, o bé aparells que requereixin més o menys potència). Respecte a la potència màxima utilitzada en els últims mesos, és possible que la distribuïdora us la faciliti. Pel que fa a l'adaptació dels comptadors, algunes distribuïdores s'estan avançant a aquest canvi i ja els estan modificant per tal de començar a aplicar les franges horàries dels nous períodes de facturació. En aquests comptadors ja apareixen les lectures diferenciant 3 períodes (P1, P2, P3), que es mostren a la pantalla del comptador consecutivament.

Amb el nou sistema tarifari hi ha dues maneres en què es podrà estalviar a la factura d'electricitat:

  • Revisant els moments en què s'utilitza l'energia.
  • Intentant utilitzar-la durant els períodes en què serà més econòmica (és a dir, els períodes pla i vall).

Les persones que no hagin revisat encara si la potència que tenen contractada és la que realment necessiten, se'ls recomana revisar quina seria la seva potència idònia i, si veuen que la poden disminuir en els dos períodes, demanar una modificació de potència. Les persones que ja tinguin ajustada la potència a les seves necessitats, no caldrà que ho tornin a revisar. A banda, les persones que tinguin un acumulador d'aigua, o un cotxe elèctric, si volen carregar-lo ràpidament, podran contractar una potència superior durant el període vall i carregar aleshores el vehicle. A més, en aquest tram és quan l'energia serà més econòmica.

Els punts de subministrament amb elements considerats essencials i que no es poden interrompre (per exemple, comunitats de veïns amb ascensor o porta de garatge elèctrica, o elements d'emergència) i que tinguin maxímetre, ja no tindran cap bonificació si utilitzen menys del 85% de la potència contractada. Cada usuari haurà de pagar el que tingui contractat, i si utilitza més potència de la contractada, se li aplicarà, a més, una penalització, similar a com es feia abans del canvi.

Des de l'OMIC es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor. Cal demanar cita prèvia a través del web municipal o bé trucant al 93 741 74 00.

^