Manifest de l'11 de Setembre
Comparteix al FacebookCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
11 SETEMBRE 2006

Manifest llegit per l'alcalde, Jaume Batlle,  durant els actes insitucionals que han tingut lloc aquest matí a la plaça de Can Manent amb motiu de la Diada de Catalunya.

L'Onze de setembre de 1714 va significar el final de l'Estat Català dins la monarquia hispànica. La derrota, també, va comportar no solament la persecució de les persones fidels a Catalunya, sinó també, i fonamentalment, la destrucció de l'ordenament polític català de caràcter autònom tan arrelat a la història del país.

El procés iniciat en aquell moment va concloure el 1716 amb la promulgació, per part de Felip V, del Decret de Nova Planta mitjançant el qual es van abolir les institucions catalanes, va establir la centralització, la castellanització i l'absolutisme monàrquic i es va prohibir l´ús de la llengua catalana.

Aquests fets iniciaven un llarg període de repressió per a la nostra història nacional. Una repressió que, amb excepció del curt període de la república, no va finalitzar fins que al 1979 es va aprovar l'Estatut d'Autonomia per Catalunya, un Estatut que va néixer en part, d'una demanda massiva dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya, que van sortir al carrer per tal de recuperar la sobirania del poble català.

Aquest Estatut va permetre de manera progressiva que Catalunya disposés d'una eina per recuperar les institucions, les llibertats nacionals, la llengua i la cultura catalanes i per créixer com a país, així com disposar de nivells d'autogovern que permetessin aquest desenvolupament.

El passat 18 de juny el poble català va aprovar un nou Estatut. Un nou Estatut que, si bé no va assolir l'ambició política desitjable, millora l'Estatut anterior i permet que Catalunya es pugui dotar d'una eina que ens ha de dotar de més finançament, més autogovern i una eina que ens reconeix drets que fins ara no ens eren reconeguts. Un Estatut que ara cal desenvolupar i que ens ha de permetre fer front als reptes de futur que tenim per endavant i que són molts.

Aquest Estatut però no és un punt i final, és un punt de partida. És un punt de partida i una referència per aquesta i futures generacions de ciutadanes i ciutadans de Catalunya, que aspiren a veure una Catalunya sobirana i amb un ple reconeixement de tots els nostres drets nacionals

És per aquest, i altres motius que cal seguir treballant. Hem de poder regular el contingent d'immigrants que arriben als nostres municipis sense haver de passar per Madrid i hem de poder tenir plenes competències en la gestió de l'aeroport de Barcelona perquè no tornem a viure els incidents que s'han esdevingut aquest estiu. Necessitem ser un país que pugui fer front a tots els reptes que se'ns presentin i que ara són, sobretot, la immigració i la gestió de les infraestructures.

La Diada Nacional de Catalunya és l'ocasió, per fer balanç de la nostra situació nacional i recordar que el nostre país continua aspirant a gaudir dels drets i dels reconeixements que corresponen als pobles lliures.

Amb aquest esperit, us volem desitjar una bona Diada Nacional, i també encoratjar-vos a continuar treballant quotidianament, d'una manera serena, pacífica i festiva, per la Catalunya rica i plena a la qual aspirem!

Visca Catalunya !!!

^