“Comerços Aprenents” en perspectiva de gènere
Comparteix al FacebookCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Documents
 

La manca de temps és un dels principals impediments, especialment entre les dones, per accedir a formacions, fet que limita greument les seves oportunitats de desenvolupament personal i professional. Aquesta situació fa inviable l'ampliació de coneixements i l'adquisició de noves competències, dificultant l'accés a ocupacions millor remunerades i amb millors condicions laborals. L'aprenentatge d'una llengua, clau per a la inserció social i laboral, no n’és cap excepció.

Tenint en compte les dificultats i desigualtats en el repartiment del temps dedicat a les cures entre dones i homes, així com la necessitat de millorar l’ús del català en els comerços de Premià de Mar (segons les dades de l'Ofercat 2024. Diagnòstic de Premià de Mar), i considerant que les dones representen el percentatge més elevat de persones que treballen atenent el públic al municipi, les àrees d'Empresa, Comerç, Ocupació i Consum i Igualtat i Equitat en els Treballs, juntament amb el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i la Regidoria de Política Lingüística de Premià de Mar, han decidit posar en marxa el projecte “Comerços Aprenents”, centrant-se en les dones.

El projecte “Comerços aprenents” promolgut pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) facilita l'aprenentatge del català bàsic a les persones que fan l'atenció al públic en el petit comerç local de forma gratuïta, en el propi establiment i dins l'horari laboral.

  • Dona resposta al dret de la població catalana de ser atesa en la seva llengua.
  • Facilita als botiguers i els seus treballadors, amb molt poc coneixement del català, una formació senzilla per poder relacionar-se de manera bàsica amb la clientela en la seva llengua.
  • És un servei gratuít pel petit comerç.
  • Són els tècnics del CPNL els que es desplacen a l'establiment.
  • Les sessions formatives es fan dins l'horari laboral.
  • Permet adquirir noves competències facilitant la conciliació de la vida laboral i familiar i sense reduir el temps per cures propi.

Comunicar-se amb la clientela de manera efectiva és essencial, no només per motius pràctics sinó per promoure aquest vincle personal que passa per interactuar-hi en català com a llengua compartida.

^