Consells per afrontar el Black Friday amb responsabilitat
Comparteix al FacebookCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Informació
04 NOVEMBRE 2025

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) informa que el quart divendres de novembre, enguany el dia 28, se celebrarà el Black Friday, tot i que molts comerços allarguen la campanya diversos dies abans o després.

Davant d'aquestes jornades de descomptes, des de l'OMIC es recomana afrontar-les amb seny i planificació. Es poden aprofitar les bones ocasions, però cal evitar les compres compulsives. És preferible, en aquest sentit, preparar prèviament una llista de necessitats reals i de pressupost per evitar gastar més del previst.

Consells útils per comprar amb seguretat

  • Comprovar la informació dels preus. Al costat del preu rebaixat, ha de constar l'original o el percentatge de descompte. Si no és així, pot ser que l'oferta no sigui real.
  • Informeu-vos sobre la política de pagament, canvis i devolucions. Si l'establiment modifica les seves condicions durant la campanya, està obligat a informar-ne els clients.
  • Compres per Internet. Recordeu que disposeu de 14 dies naturals per retornar el producte, si no us convenç. En canvi, a les botigues físiques no estan obligades a acceptar devolucions, llevat que l'article sigui defectuós, tot i que alguns comerços ofereixen voluntàriament un dret de desistiment amb les seves pròpies condicions.
  • Seguretat en les compres en línia. Assegureu-vos que la web sigui fiable i que us ofereixin garantia dels productes. Malgrat que la compra en línia és cada cop més habitual i satisfactòria, encara hi ha riscos.
  • Guardeu sempre el tiquet o la factura. Són la vostra prova per fer qualsevol reclamació.
  • Garanties. Els productes comprats durant el Black Friday han de tenir la mateixa qualitat i garanties que fora del període promocional.
  • En cas de dubte o problema, demaneu el full de reclamacions o contacteu amb l'OMIC de l'Ajuntament, on us assessoraran sobre els vostres drets com a consumidors.

Des de l'OMIC es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor. Cal demanar cita prèvia a través del web municipal o bé trucant al 93 741 74 00.

^