La Regidoria de Promoció Econòmica ha endegat una campanya informativa amb l'objectiu d'acabar amb la venda al carrer no autoritzada. Amb aquesta iniciativa es vol recordar als ciutadans que comprar a venedors no autoritzats és il·legal i que els venedors autoritzats mostren sempre la seva acreditació legal.
La campanya ha estat elaborada amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, i la difusió es farà a través de díptics informatius i altres canals habituals. Els motius sobre els quals es fa èmfasi per posar fi a la venta al carrer no autoritzada són els següents:
- La venda il·legal al carrer pot posar en perill la salut i la seguretat dels consumidors i usuaris. Els productes que es venen són de baixa qualitat i sense garanties oficials.
- La majoria del gènere comercialitzat és material falsificat i pot procedir de robatoris.
- Genera competència deslleial i provoca el tancament de comerços, empreses i locals legalment establerts i la pèrdua dels corresponents llocs de treball.
- Comet frau contra la Hisenda Pública, ja que no genera impostos ni cotitzacions.
- Accepta i fomenta l'explotació laboral de les persones que treballen en la venda il·legal.
- Danya la imatge dels nostres municipis, ja que deteriora la qualitat dels seus espais públics (carrers, places, platges, passeigs...).
- Crea inseguretat ciutadana i constitueix una infracció.