Recollida de residus del municipi
Durant les anualitats 2023-2024 s'inicien els nous models de recollida de residus de Premià de Mar, per tal de donar compliment a la normativa vigent Llei 7/2022, de 8 d'abril de residus i sòls contaminats per una economia circular, i a les directrius que es marquen des de la UE per tal d'assolir diferents percentatges de recollida des de les anualitats 2025 al 2030, que seran superiors al 60% de reciclatge amb altes penalitzacions cap a aquelles fraccions que no estiguin ben separades.
Cal recordar que Premià de Mar durant l'última anualitat no ha superat el 40% de reciclatge.
Per a la recollida Comercial, el nou model es basa en un porta a porta de 5 fraccions (Orgànica, envasos, paper i cartró, vidre i rebuig) amb pesatge, que permet establir una taxa justa i adequada al volum de producció de residus que cada establiment generi.
Per a la recollida domiciliària s'ubicaran a la via pública contenidors tancats amb identificació d'obertura per a 4 fraccions (Orgànica, envasos, paper i cartró i rebuig) que permetran bonificar conductes de bon ús als usuaris i usuàries dels contenidors.
Des del mes de novembre del 2023 els comerços ja resten dins la recollida obligatòria porta a porta. I no poden utilitzar els contenidors de carrer per a la gestió dels residus que generen dins de l'establiment.
La campanya domiciliària s'ha posat en marxa el 29 de gener del 2024 amb l'inici del repartiment de cartes a cada domicili, on s'indica on està el punt d'informació on poden anar a recollir les seves targetes físiques així com se'ls hi facilitarà les claus d'accés de l'aplicació mòbil que els donarà accés a les dues àrees de contenidors més properes als seus habitatges.
La previsió és que durant les primeres setmanes del mes de març del 2024, els contenidors tancats amb identificació d'obertura ja restin instal·lats als carrers de la Vila.
Durant aquests mesos d'implantació, els informadors municipals explicaran els nous serveis, com s'obren els contenidors, quin residu va a cada fracció i ajudaran a resoldre qualsevol dubte que tingui la ciutadania envers la recollida de residus, el reciclatge, la normativa i els objectius i les taxes que esdevindran dels nous serveis.
Recollida domiciliària: contenidors tancats amb identificació d'obertura Els habitatges unifamiliars, plurifamiliars, aparcaments, locals sense activitat i solars podran utilitzaran els contenidors tancats amb identificació d'obertura.
Es tanquen 4 fraccions: orgànica, envasos, paper i cartró i rebuig.
El contenidor de vidre queda obert, ja que actualment és la fracció que millor es recicla i menys impropis conté.
Per què contenidors tancats a Premià de Mar?
Un gest tan senzill com separar els residus es tradueix directament en la disminució de la contaminació ambiental. També té conseqüències econòmiques positives com l'abaratiment de les despeses de tractament de residus a més de permetre l'establiment d'una taxa justa per a la ciutadania.
Quines millores tenen els nous contenidors?
Els nous contenidors venen plens d'avantatges: el fet de buidar-se per sota permet que siguin més nets que els models anteriors. A més, són més segurs, ja que estan fets d'acer i compten amb un sensor de temperatura per evitar possibles incendis per vandalisme. Són més compactes i tenen menor alçada, la qual cosa millora, per una banda l'accessibilitat per a tota la ciutadania, i per l'altre la visibilitat, per tant, la seguretat viària. Els contenidors estan pensats també per a les persones amb diversitat funcional: es poden obrir amb palanca o pedal, i disposen de senyal acústic i de pantalla retroil·luminada per facilitar-ne l'ús a persones amb discapacitat visual o auditiva. D'altra banda, el seu sistema de recollida bilateral permet tenir més opcions d'ubicació als carrers, facilitant la mobilitat a la ciutat.
INICI DE LA CAMPANYA INFORMATIVA
A partir del dia 29 de gener, es repartiran cartes a tots els domicilis, indicant quin és el punt de recollida de targetes, així com credencials per l'APP i material per a fer ús dels nous contenidors que s'ha assignat al seu habitatge.
REPARTIMENT DE TARGETES
Des del dia 6 i fins al dia 29 de febrer, de dimarts a dissabtes i en horari de 9:30 h a 19:30 h podran passar a buscar les targetes per als punts habilitats:
QUÈ EM CAL PER RECOLLIR LES TARGETES
Si ets propietari d'un habitatge només cal que et dirigeixis al punt informatiu assignat amb:
DNI/NIF/NIE/CIF i un Rebut de l'IBI o BROSSA del seu immoble
Si sou llogater o hi residiu sense ser-ne propietari
El propietari de l'immoble haurà d'autoritzar la seva recollida:
Accedint al web municipal (OVAC) i signant electrònicament els documents de delegació que trobareu a aquest enllaç.
Aquests documents també els podeu descarregar al web municipal (OVAC), signar-los i portar-los físicament a l'Oficina
d'Atenció Ciutadana, al carrer del Nord, 60, de dilluns a divendres de 8.30 h a 14 h i dimarts i dijous de 14 a 18.30 h.
Al cap de 2 dies de la presentació dels documents al registre d'entrada, ja podreu recollir la targeta al punt assignat.
PUC FER SERVIR EL MÒBIL PER OBRIR EL CONTENIDOR?
Per obrir els contenidors també et pots descarregar l'APP: Premià Rebonica
Les credencials d'identificació inicials te les donaran en el punt informatiu amb l'entrega de targetes.
RECOLLIDES COMPLEMENTÀRIES
Per millorar els percentatges de Recollida selectiva i disminuir aquells materials que sovint acaben al contenidor de rebuig, l'Ajuntament també ha posat en marxa nous serveis per facilitar el reaprofitament i una correcta gestió, així com manté la gestió d'altres que ja s'anaven efectuant.
CONTENIDORS PER LA RECOLLIDA DE RESIDUS TÈXTILS
Si tens roba, calçat, com plements i tèxtils per a la llar en desús es poden lliurar en els contenidors específics que tindràs ubicats a c/Camp de Mar i Torrent Malet. Recordem també que hi ha un altre punt a l'església Santa Maria.
CONTENIDORS PER LA RECOLLIDA D'OLI
Si tens oli de cuina usat, podràs portar-lo amb una ampolla reutilitzada neta i tancada, preferentment d'envàs no plàstic, als contenidors que estan situats a la planta baixa del Mercat Municipal de Sant Joan, al c/Camp de Mar i Torrent Malet.
CONTENIDORS PER LA RECOLLIDA DE PILES I ACUMULADORS
Si tens piles o acumuladors les podràs abocar als contenidors destinats a tal efecte, que estaran situats a diferents establiments de la vila.
SERVEI CONCERTAT DE RECOLLIDA DE VOLUMINOSOS
Si tens mobles truca al tel. 606 99 56 70 per tal que et donin dia per passar-los a recollir a peu de carrer a la façana del teu habitatge, sempre que no entorpeixin el pas , si així ja et diran on l'has de deixar.
Recorda que tenim una limitació de pes i volum acceptats per habitatge i per dia de recollida és d'1 m³ o 60 kg de pes.
SERVEI CONCERTAT DE RECOLLIDA D'ELECTRODOMÈSTICS LÍNIA BLANCA
Si tens electrodomèstics i altres aparells electrònics truca al tel. 606 99 56 70 per tal que et donin dia per passar-los a recollir a peu de carrer a la façana del teu habitatge, sempre que no entorpeixin el pas, si així ja et diran on l'has de deixar.
Recorda que tenim una limitació de pes i volum acceptats per habitatge i per dia de recollida és d'1 m³ o 60 kg de pes.
SERVEI CONCERTAT DE RECOLLIDA DE PODA I JARDINERIA
Si tens restes vegetals llenyoses procedents de l'esporga, truca al tel. 606 99 56 70 i demana la teva saca reutilitzable d'1 m³, un cop la tinguis plena la passarem a buscar. Recorda que les restes que contingui la saca no poden excedir dels 90 cm de llarg.
SERVEI DE DEIXALLERIA MÒBIL
La deixalleria mòbil la trobareu els dissabtes cada mes a un barri diferent del municipi.
SERVEI DE DEIXALLERIA FIXA
La deixalleria fixa està ubicada c/Rosa dels Vents, s/n al terme municipal de Premià de Dalt.
Horari d'estiu (1 de Juny – 30 de Setembre)
Dilluns de 9 a 13 h
Dimarts a Dissabte de 9 – 14 h i de 18 – 21 h
Diumenge de 10 – 14 h
Horari d'hivern (1 d'Octubre – 31 de Maig)
Dilluns de 10 a 14h
Dimarts a Dissabte de 10 – 13 h i de 15 – 20 h
Diumenge de 10 – 14 h
Recollida porta a porta comercial (RECOM)
Els titulars d'una activitat comercial a Premià de Mar han d'acollir-se a una de les següents opcions:
Tots els comerços disposen d'un servei bàsic de recollida al mateix preu, mitjançant el qual trauran els residus els dies indicats en funció de les fraccions que generin i el volum que produeixin.
Per tal d'adherir-se al servei, caldrà emplenar el formulari 1. PORTA A PORTA COMERCIAL i fer registre d'entrada en aquest Ajuntament.
El servei bàsic i dies per a la recollida, són:
Si pels volums produïts cal demanar més dies de recollida d'alguna fracció, pot fer-se a través del mateix model d'alta.
Gestió amb una empresa gestora de residusEn cas de no desitjar acollir-se al Porta a Porta municipal i preferir transportar i tractar els residus amb una empresa de gestió donada d'alta a l'Agència Catalana de Residus, cal omplir el formulari 2 i adjuntar el precontracte.
FAQs - Preguntes freqüents
La recollida a domicili de mobles vells o voluminosos es fa prèvia trucada al telèfon 606 99 56 70 (en horari de 8:30 a 13:00 h)