Població general
Portada Serveis Socials Població general Mediació en el lloguer i assessorament hipotecari (SIDH)
Perfil web
Botó que mostra/amaga menú lateral
Mediació en el lloguer i assessorament hipotecari (SIDH)

 Que es?  Què és?És un servei gratuït d'informació, d'assessorament i d'intermediació orientat a persones o famílies que es troben en risc de perdre l'habitatge a causa de dificultats per afrontar atendre'n el pagament,  tant de deutes hipotecaris, com de lloguer. El servei de mediació en el lloguer i assessorament hipotecari orienta i dona suport per arribar a punts de consens entre les persones o entitats propietàries i persones residents, amb l'objectiu d'evitar processos judicials i situacions traumàtiques.


A qui s'adreça?  A qui s'adreça?

Els municipis (i la població destinatària) que conformen l´àrea d'influència del SIDH Premià són: Alella, El Masnou, Premià de Dalt, Premià de Mar, Teià i Tiana.

El Servei s'adreça a :

  • Famílies hipotecades propietàries d'un únic habitatge del qual disposen com a lloc de residència habitual.

  • Persones avaladores de préstecs amb garantia hipotecària que, per motiu d'impagament, estiguin en risc de perdre l'habitatge principal.
  • Persones consumidores, avaladors i tercers hipotecants, en els casos següents:
    • Quan detectin qualsevol clàusula o pràctica abusiva en el contracte del préstec o crèdit hipotecari.
    • Quan es trobin amb dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari, o prevegin que no en podran fer efectius els pagaments en el futur.
  • Quan hagin rebut la notificació d'inici d'un procediment d'execució hipotecària de l'habitatge habitual com a conseqüència de l'incompliment del deutor.
  • Persones en risc de perdre l'habitatge habitual de lloguer.


Requisits

  • Persones que puguin acreditar que es troben em una de les situacions anteriors i que estiguin empadronades o que resideixin al municipi d'Alella, El Masnou, Premià de Dalt, Premià de Mar, Teià o Tiana. 

Com s'hi pot accedir?  Com s'hi pot accedir?
Com es fa el tràmit?El servei es pot sol·licitar en qualsevolmoment de l'any.
Per accedir al servei jurídic del SIDH, cal sol·licitar cita prèvia al Servei d'Habitatge municipal (C/ Nord, 60)

 Quina documentació es necessita? 

  1. El personal tècnic del servei d'habitatge de l'Ajuntament s'encarrega de valorar les persones que compleixen  els requisits esmentats anteriorment i, si escau, s'indica a la persona interessada la documentació que caldrà presentar a fi de rebre les prestacions del servei SIDH.
  2. Document d'identificació personal (DNI/NIE/NIF).
  3. Documentació que acrediti empadronament en algun dels municipis destinataris del servei (Alella, El Masnou, Premià de Dalt, Premià de  Mar, Teià o Tiana). 

+ INFORMACIÓ

 On es pot fer?  On es pot fer?Tramitació presencial:

  • Al Servei d'Habitatge de Premià de Mar: C/ Nord, 60 
  • Amb cita prèvia. Sol·liciteu-la preferentment per correu electrònic a: habitatge@premiademar.cat
  • També la podeu sol·licitar al telèfon: 93 741 74 00

Tramitació online: NO

 
 
 
 
^