Un únic espai web amb tots els ajuts per a la crisi de la COVID-19
S'ha habilitat un telèfon i una adreça de correu-e per atendre totes les consultes sobre els ajuts
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
17 ABRIL 2020

L'Ajuntament ha habilitat un espai web amb els ajuts que tant el consistori com la resta d'administracions presten a la ciutadania i als sectors de l'emprenedoria i l'empresa.

El web apareix dividit en dos blocs: el primer presenta un llistat d'ajuts per a persones i famílies, i recull des de les urgències socials fins a microcrèdits per pagar el lloguer, passant per les accions del SIAD, l'ajornament del pagament d'impostos i taxes o l'ajustament del preu de les quotes dels serveis municipals al període de serveis prestats. El segon apartat, amb el títol de Comerços - Autònoms - PIMES, explica el seguit de mesures preses per a ajudar aquests sectors a superar la situació de crisi creada per la COVID-19. Aquí es poden consultar els ajuts per a autònoms, la prestació extraordinària per cessament d'activitat o l'ajornament i fraccionament de tributs, entre d'altres.

Agilitzar la tramitació dels ajuts

Per tal de facilitar als usuaris l'accés a la informació i als ajuts, l'Ajuntament ha habilitat el telèfon 661 86 71 55, que funciona de 8 a 15 h, i el correu electrònic covid@premiademar.cat.  Alhora, s'ha habilitat el Formulari Truca'm, mitjançant el qual es poden deixar les dades i el personal municipal es posarà en contacte amb la persona que ho hagi sol·licitat per informar-la o ajudar-la en els seus tràmits.
 
Cal recordar també que l'Ajuntament ha activat el servei OAC360º que ajuda a fer tràmits o demanar ajuts i subvencions. D'altra banda, el nou sistema idCAT Mòbil facilita la realització de tràmits telemàtics al web municipal sense necessitat de disposar del certificat digital. 

^