L'Ajuntament demana a Renfe i Rodalies iniciar els trÓmits per construir la segona estaciˇ
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electr˛nicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
05 ABRIL 2023

Una delegació de l'Ajuntament, amb l'alcalde Rafa Navarro, el primer tinent d'alcalde David Gutiérrez, i el segon tinent d'alcalde i regidor d'urbanisme Antoni Subirà, i una de Marina Port Premià, amb el gerent Eduardo Guerrero, s'han reunit aquest matí amb el director de Renfe, Raül Blanco, i amb la directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, per demanar que s'iniciïn els tràmits per construir la nova estació. La delegació ha lliurat a l'empresa ferroviària la proposta, feta per la Generalitat a encàrrec de l'Ajuntament, per construir la nova estació de la vila i que planteja la seva viabilitat. La presència del gerent de Marina Port obeïa al fet que el projecte ubica la nova estació dins de l'entramat del port per aprofitar el seu aparcament.

En la trobada, els responsables de Renfe han demanat a l'Ajuntament que faci la sol·licitud formal de la nova estació a través de la Generalitat. En aquest sentit, val a dir que ja hi ha una reunió concertada pel pròxim 19 d'abril amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures del departament de Territori del govern català, Marc Sanglas, perquè es dugui a terme aquesta gestió. Un cop fet, els directius de la companyia ferroviària han traslladat a la delegació premianenca que estudiaran el projecte amb molt d'interès per tot el que significaria de millora en l’ús del transport públic a la zona.

Una estació connectada amb la ciutat

La proposta presentada és la que el govern català considera més viable del total de 4 que s'han realitzat, i ubica l'estació entre el carrer de Santiago Rusiñol i la rotonda que enllaça el carrer de Ramon de Penyafort i l'N-II. D'aquesta manera, la distància entre les dues estacions de la vila seria de 1.200 metres. El cost estimat (PEC+IVA) de la proposta és d'11,6 M €.

El projecte dibuixa un baixador amb andanes laterals, l'amplada de les quals ve determinada per la presència de l'N-II, fet que obliga a optimitzar la seva amplada útil a 3,10 m a ambdues bandes. Aquesta distància permet disposar d'una parada d'autobús en un dels extrems. Els recorreguts d'accés principals entre la ciutat i l'estació projectada són el pas a peu pla des del carrer Santiago Rusiñol i el pas existent a través de la torre rodona de l'antic Club Nàutic. Alhora, ofereix la possibilitat de construir altres accessos auxiliars a l'entorn, ja que un dels aspectes prioritaris de la Generalitat és resoldre amb la màxima efectivitat la connectivitat de l'estació amb la ciutat i el front marítim.

Persones usuàries

El document de la Generalitat també inclou un estudi de la mobilitat del veïnat de Premià de Mar i dels municipis veïns i l'impacte que tindria la nova estació en els seus usos. Aquest estudi té en compte l'efecte del també previst aparcament dissuasiu (Park&Ride) a la zona. En aquest sentit, la previsió de persones usuàries quedaria repartida entre l'estació actualment existent, amb uns 6.000 viatgers/dia (un 47% del total), i la nova, que canalitzaria uns 6.700 viatgers/dia (un 53% del total), dels quals 4.000 serien persones que actualment utilitzen l'estació existent al centre del municipi.

Nova escala mecànica a l'estació actual

La reunió ha servit també per fer un repàs a la situació de l'actual estació de Rodalies. En aquest sentit, els responsables de Renfe han explicat a la delegació premianenca que el pròxim mes de maig s'instal·larà una nova escala mecànica que substituirà a la que es troba ara mateix inutilitzada.

^