Informació Plans Igualtat
Portada Espai Equitat Informació sobre Plans d'Igualtat La Comissió Negociadora, la Diagnosi i l'Eina de la Diagnosi
Perfil web
Botó que mostra/amaga menú lateral
La Comissió Negociadora, la Diagnosi i l'Eina de la Diagnosi

 La Comissió NegociadoraEl primer pas en l'elaboració del pla d'igualtat és la iniciativa de l'empresa.

Quan una empresa arriba al nombre de personal treballador en plantilla que fa obligatori tenir un pla d'igualtat (Reial decret 901/2020), ha de començar el procés amb un pas clau: crear una comissió negociadora.

Aquesta comissió s'ha de constituir en un màxim de 3 mesos i té com a funció analitzar la situació actual de l'empresa en matèria d'igualtat (la diagnosi prèvia) i negociar el contingut del pla.

Un cop creat aquest òrgan, hi ha fins a 12 mesos per aprovar i registrar el pla d'igualtat de forma oficial.

 La DiagnosiLa diagnosi és l´etapa crucial en el procés d'elaboració d'un pla d'igualtat. El diagnòstic permetrà obtenir la informació precisa per dissenyar i establir les mesures avaluables que s'han d'adoptar, la prioritat en la seva aplicació i els criteris necessaris per avaluar el seu compliment. 

  • La diagnosi ha de ser complerta i exhaustiva per garantir l'efectivitat del pla.
  •  Té com a objectiu conèixer la situació real pel que fa a la igualtat entre dones i homes dins l'organització.
  •  Els resultats obtinguts orientaran el disseny del pla, centrant-se en els àmbits on s'han detectat desigualtats.
  •  El diagnòstic previ ha de ser objecte de negociació amb la representació legal dels treballadors, en els termes de l´article 5 del Reial Decret 901/2020 (pàgina 5).

 Recursos per a la diagnosi:  

 Un resum d'aquesta anàlisi i de les seves principals conclusions i propostes s'haurà d'incloure en un informe que formarà part del pla d'igualtat.

   L'Eina de DiagnosiL'eina, posa a disposició diversos recursos per afrontar aquesta fase inicial amb l'objectiu de facilitar la tasca d'anàlisi i garantir-ne la qualitat. Aquests recursos permeten fer una diagnosi detallada tant des d'un enfocament qualitatiu com quantitatiu.

Recomanacions per la diagnosi:

1.Tutorial Fulls de càlcul
La Guia pràctica de diagnosi us indicarà quant emplenar el full de càlcul. Per  a iniciar-vos en l'emplenament i la utilització d'aquests documents excel, us recomanem visionar el tutorial.

2.Fulls de càlcul
L'anàlisi quantitatiu es distribueix en 8 àmbits que teniu a continuació:

Àmbit 1.  Informació bàsica de la plantilla i condicions de treball 

Àmbit 2.  Classificació professional

Àmbit 3.  Infrarepresentació femenina

Àmbit 4.  Procés de selecció i contractació

Àmbit 5.  Formació

Àmbit 6.  Promoció professional

Àmbit 7.  Retribucions anuals i auditoria retributiva

Àmbit 7b.  Retribucions i auditoria retributiva per hora

Àmbit 8. Exercici corresponsable dels drets de la vida personal, familiar i laboral

L´àmbit que es diagnostica mitjançant una anàlisi qualitativa és: Àmbit 08. Comunicació no sexista.

3. Model d'informe 
Aquest model d'informe és una proposta de document on recollir tota la informació que permetrà conèixer el nivell d'integració de la igualtat d'oportunitats de dones i homes a l'organització i les àrees de millora sobre les que cal treballar per assolir la igualtat d'oportunitats real i efectiva.

Model d'informe de la diagnosi d'igualtat de dones i homes

Aquesta eina té en compte les modificacions de la Llei orgànica arran del Reial Decret-llei 6/2019, d'1 de març pel que fa a les matèries objecte d'anàlisi

 
 
 
 
^