Contingut mínim dels plans d'igualtatTot pla d'igualtat ha de contenir un contingut mínim que està regulat a l'article 8.2 del Reial Decret 901/2020.
A més del contingut mínim, el pla d'igualtat pot contenir mesures que resultin necessàries en virtut dels resultats del diagnòstic, i altres de no enumerades a l'article 46.2 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març com: violència de gènere, llenguatge i comunicació no sexista o altres.
Registre dels plans d'igualtatTant si es tracta de plans obligatoris com voluntaris, i independentment de què hagin estat acordats o no acordats, cal inscriure els plans d'igualtat al Registre i dipòsit de convenis col·lectius, acords col·lectius de treball i plans d'igualtat (REGCON).
Les mesures per prevenir la discriminació entre dones i homes, així com les mesures específiques per prevenir l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe en el treball que adoptin les empreses (especialitats dels grups d'empreses), també es poden dipositar voluntàriament en el REGCON. Què cal tenir en compte?:
Si un cop presentada la sol·licitud, es comprovés que no reuneix els requisits exigits, es requerirà per mitjans electrònics, a la persona sol·licitant perquè en un termini de 10 dies hàbils, esmeni els defectes o irregularitats o acompanyi els documents perceptius. Si no es fes, s'entendrà per desistida la seva petició.
D'altra banda, si l´òrgan competent considera que la sol·licitud no és susceptible d'esmena, procedirà a la desestimació del tràmit.
La comunicació final a l'empresa indicarà que queda registrat el Pla d'Igualtat i es donarà accés al seu contingut a través de la consulta pública de REGCON.
Vigència dels plans d'igualtatLa durada màxima dels plans d'igualtat en l´àmbit laboral, segons estableix el Reial Decret 901/2020 que regula l'elaboració i aplicació dels plans d'igualtat, és de màxim 4 anys.
Consideracions:
Aquest límit de 4 anys busca assegurar que els plans d'igualtat es mantinguin actualitzats i adaptats a possibles canvis en l'empresa o en la normativa.
Revisió dels plans d'igualtat Els plans d'igualtat s'han de revisar en els terminis que s'hagin previst en els mateixos i, en tot cas, quan es presentin diverses circumstàncies.
Circumstàncies per la revisió:
La revisió implicarà l'actualització del diagnòstic, així com de les mesures del pla d'igualtat.
NormativaLes empreses de 50 o més treballadores estan obligades a tenir el seu pla d'igualtat aprovat i inscrit en el Registre i dipòsit de convenis col·lectius, acords col·lectius de treball i plans d'igualtat (REGCON), d'acord amb el que estableixen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i el Reial Decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial Decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes
Reial Decret 902/2020, de 13 d'octubre, d'igualtat retributiva entre dones i homes